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3D User Interfaces

3D User Interfaces

Theory and Practice, CourseSmart eTextbook

  • Author: Doug Bowman,Ernst Kruijff,Joseph J. LaViola Jr.,Ivan P. Poupyrev
  • Publisher: Addison-Wesley
  • ISBN: 013339056X
  • Category: Computers
  • Page: 507
  • View: 7986
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Here’s what three pioneers in computer graphics and human-computer interaction have to say about this book: “What a tour de force—everything one would want—comprehensive, encyclopedic, and authoritative.” —Jim Foley “At last, a book on this important, emerging area. It will be an indispensable reference for the practitioner, researcher, and student interested in 3D user interfaces.” —Andy van Dam “Finally, the book we need to bridge the dream of 3D graphics with the user-centered reality of interface design. A thoughtful and practical guide for researchers and product developers. Thorough review, great examples.” —Ben Shneiderman As 3D technology becomes available for a wide range of applications, its successful deployment will require well-designed user interfaces (UIs). Specifically, software and hardware developers will need to understand the interaction principles and techniques peculiar to a 3D environment. This understanding, of course, builds on usability experience with 2D UIs. But it also involves new and unique challenges and opportunities. Discussing all relevant aspects of interaction, enhanced by instructive examples and guidelines, 3D User Interfaces comprises a single source for the latest theory and practice of 3D UIs. Many people already have seen 3D UIs in computer-aided design, radiation therapy, surgical simulation, data visualization, and virtual-reality entertainment. The next generation of computer games, mobile devices, and desktop applications also will feature 3D interaction. The authors of this book, each at the forefront of research and development in the young and dynamic field of 3D UIs, show how to produce usable 3D applications that deliver on their enormous promise. Coverage includes: The psychology and human factors of various 3D interaction tasks Different approaches for evaluating 3D UIs Results from empirical studies of 3D interaction techniques Principles for choosing appropriate input and output devices for 3D systems Details and tips on implementing common 3D interaction techniques Guidelines for selecting the most effective interaction techniques for common 3D tasks Case studies of 3D UIs in real-world applications To help you keep pace with this fast-evolving field, the book’s Web site, www.3dui.org, will offer information and links to the latest 3D UI research and applications.

The Design of Everyday Things

The Design of Everyday Things

Psychologie und Design der alltäglichen Dinge

  • Author: Norman Don
  • Publisher: Vahlen
  • ISBN: 3800648105
  • Category: Business & Economics
  • Page: 320
  • View: 2717
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Apple, Audi, Braun oder Samsung machen es vor: Gutes Design ist heute eine kritische Voraussetzung für erfolgreiche Produkte. Dieser Klassiker beschreibt die fundamentalen Prinzipien, um Dinge des täglichen Gebrauchs umzuwandeln in unterhaltsame und zufriedenstellende Produkte. Don Norman fordert ein Zusammenspiel von Mensch und Technologie mit dem Ziel, dass Designer und Produktentwickler die Bedürfnisse, Fähigkeiten und Handlungsweisen der Nutzer in den Vordergrund stellen und Designs an diesen angepasst werden. The Design of Everyday Things ist eine informative und spannende Einführung für Designer, Marketer, Produktentwickler und für alle an gutem Design interessierten Menschen. Zum Autor Don Norman ist emeritierter Professor für Kognitionswissenschaften. Er lehrte an der University of California in San Diego und der Northwest University in Illinois. Mitte der Neunzigerjahre leitete Don Norman die Advanced Technology Group bei Apple. Dort prägte er den Begriff der User Experience, um über die reine Benutzbarkeit hinaus eine ganzheitliche Erfahrung der Anwender im Umgang mit Technik in den Vordergrund zu stellen. Norman ist Mitbegründer der Beratungsfirma Nielsen Norman Group und hat unter anderem Autohersteller von BMW bis Toyota beraten. „Keiner kommt an Don Norman vorbei, wenn es um Fragen zu einem Design geht, das sich am Menschen orientiert.“ Brand Eins 7/2013 „Design ist einer der wichtigsten Wettbewerbsvorteile. Dieses Buch macht Spaß zu lesen und ist von größter Bedeutung.” Tom Peters, Co-Autor von „Auf der Suche nach Spitzenleistungen“

Neue Wege in der Automobillogistik

Neue Wege in der Automobillogistik

Die Vision der Supra-Adaptivität

  • Author: Willibald Günthner
  • Publisher: Springer-Verlag
  • ISBN: 3540725563
  • Category: Technology & Engineering
  • Page: 539
  • View: 8703
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Zukunftssichere Logistiksysteme: Sieben Lehrstühle entwickelten gemeinsam mit 28 namhaften Industrieunternehmen innerhalb des Bayerischen Forschungsverbundes "Supra-adaptive Logistiksysteme (ForLog)" umfassende Lösungen für eine bessere und besonders rasche netzwerkweite Anpassungsfähigkeit (Supra-Adaptivität). Sie erläutern Maßnahmen für eine hocheffiziente und flexible Fertigung sowie erfolgreiche Kundenbeziehungen durch hohe Servicequalität.

Die Kunst des Game Designs

Die Kunst des Game Designs

Bessere Games konzipieren und entwickeln

  • Author: Jesse Schell
  • Publisher: MITP-Verlags GmbH & Co. KG
  • ISBN: 3958452841
  • Category: Computers
  • Page: 680
  • View: 1082
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Grundlagen der Entwicklung und Konzeption klassischer Spiele von einem der weltweit führenden Game Designer Mehr als 100 Regeln und zentrale Fragen zur Inspiration für den kreativen Prozess Zahlreiche wertvolle Denkanstöße für die Konzeption eines erfolgreichen Spiels Jeder kann die Grundlagen des Game Designs meistern – dazu bedarf es keines technischen Fachwissens. Dabei zeigt sich, dass die gleichen psychologischen Grundprinzipien, die für Brett-, Karten- und Sportspiele funktionieren, ebenso der Schlüssel für die Entwicklung qualitativ hochwertiger Videospiele sind. Mit diesem Buch lernen Sie, wie Sie im Prozess der Spielekonzeption und -entwicklung vorgehen, um bessere Games zu kreieren. Jesse Schell zeigt, wie Sie Ihr Game durch eine strukturierte methodische Vorgehensweise Schritt für Schritt deutlich verbessern. Mehr als 100 gezielte Fragestellungen eröffnen Ihnen dabei neue Perspektiven auf Ihr Game, so dass Sie die Features finden, die es erfolgreich machen. Hierzu gehören z.B. Fragen wie: Welche Herausforderungen stellt mein Spiel an die Spieler? Fördert es den Wettbewerb unter den Spielern? Werden sie dazu motiviert, gewinnen zu wollen? So werden über hundert entscheidende Charakteristika für ein gut konzipiertes Spiel untersucht. Mit diesem Buch wissen Sie, worauf es bei einem guten Game ankommt und was Sie alles bedenken sollten, damit Ihr Game die Erwartungen Ihrer Spieler erfüllt und gerne gespielt wird. Zugleich liefert es Ihnen jede Menge Inspiration – halten Sie beim Lesen Zettel und Stift bereit, um Ihre neuen Ideen sofort festhalten zu können

Data mining

Data mining

praktische Werkzeuge und Techniken für das maschinelle Lernen

  • Author: Ian H. Witten,Eibe Frank
  • Publisher: N.A
  • ISBN: 9783446215337
  • Category:
  • Page: 386
  • View: 306
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UML 2 und Patterns angewendet - objektorientierte Softwareentwicklung

UML 2 und Patterns angewendet - objektorientierte Softwareentwicklung

  • Author: Craig Larman
  • Publisher: mitp Verlags GmbH & Co. KG
  • ISBN: 9783826614538
  • Category:
  • Page: 716
  • View: 7407
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Dieses Lehrbuch des international bekannten Autors und Software-Entwicklers Craig Larman ist ein Standardwerk zur objektorientierten Analyse und Design unter Verwendung von UML 2.0 und Patterns. Das Buch zeichnet sich insbesondere durch die Fahigkeit des Autors aus, komplexe Sachverhalte anschaulich und praxisnah darzustellen. Es vermittelt grundlegende OOA/D-Fertigkeiten und bietet umfassende Erlauterungen zur iterativen Entwicklung und zum Unified Process (UP). Anschliessend werden zwei Fallstudien vorgestellt, anhand derer die einzelnen Analyse- und Designprozesse des UP in Form einer Inception-, Elaboration- und Construction-Phase durchgespielt werden

Don't make me think!

Don't make me think!

Web & Mobile Usability: Das intuitive Web

  • Author: Steve Krug
  • Publisher: MITP-Verlags GmbH & Co. KG
  • ISBN: 3958457665
  • Category: Computers
  • Page: 216
  • View: 897
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Entwurfsmuster

Entwurfsmuster

Elemente wiederverwendbarer objektorientierter Software

  • Author: Erich Gamma,Ralph Johnson,Richard Helm,John Vlissides
  • Publisher: Pearson Deutschland GmbH
  • ISBN: 9783827330437
  • Category: Agile software development
  • Page: 479
  • View: 5416
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Mobile Usability

Mobile Usability

  • Author: Jakob Nielsen,Raluca Budiu
  • Publisher: MITP-Verlags GmbH & Co. KG
  • ISBN: 3826695712
  • Category: Computers
  • Page: 236
  • View: 7735
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Für iPhone, iPad, Android, Kindle Designs für kleine Displays optimal gestalten Texte für die mobile Nutzung verfassen und Inhalte strukturieren Einfache Navigationen für Smartphones und Tablets Die Erstellung von mobilen Websites und Apps ist ein ständiger Spagat zwischen der Bereitstellung von Inhalten und der Darstellung auf kleinen Displays. Reduzierte Inhalte, einfache Navigationsmöglichkeiten, Optimierung des Designs bei langsamen Übertragungsgeschwindigkeiten – mit diesen Herausforderungen ist jeder Entwickler konfrontiert. Wie entwirft man die besten Websites und Apps für moderne Smartphone- und Tablet-Nutzer? Der Bestseller-Autor Jakob Nielsen und seine Co-Autorin Raluca Budiu gehen dieser Frage nach und untersuchen in diesem Buch die wichtigsten Aspekte guter Mobile Usability. So erfahren Sie anhand zahlreicher Beispiele, wie Sie eine gelungene Navigation sowie passende Designs und Textinhalte für mobile Geräte entwerfen und dabei die User Experience mit Blick auf das mobile Nutzungsverhalten optimal berücksichtigen. Die dargestellten Methoden basieren auf Erkenntnissen aus internationalen Studien, die anhand zahlreicher Usability-Tests durchgeführt wurden. Dieses Buch richtet sich an Designer und Softwareentwickler, aber ebenso an Texter, Redakteure, Produktmanager und Marketing-Mitarbeiter. Sowohl Einsteiger als auch erfahrene Mobile-Usability-Veteranen erhalten wertvolle Hinweise und Tipps. Dr. Jakob Nielsen ist Mitgründer und Leiter der Nielsen Norman Group. Zudem begründete er auch die »Discount Usability Engineering«-Bewegung, die sich in erster Linie mit schnellen und effizienten Methoden zur Qualitätsverbesserung von Benutzeroberflächen beschäftigt. Das Nachrichtenmagazin U.S. News & World Report bezeichnete Nielsen als »den weltweit führenden Experten für Web Usability« und die Tageszeitung USA Today beschrieb sein Wirken gar als »The next best thing to a true time machine«. Er ist Autor zahlreicher Bestseller wie Web Usability, Eyetracking Web Usability sowie Designing Web Usability, das weltweit mehr als 250.000 Mal verkauft und in 22 Sprachen übersetzt wurde. Dr. Raluca Budiu ist User Experience Specialist bei der Nielsen Norman Group. In dieser Funktion betätigt sie sich auch als Beraterin für Großunternehmen aus verschiedensten Industriebereichen sowie Tutorin für die Sachgebiete Mobile Usability, Touchgeräte-Usability, kognitive Psychologie für Designer sowie Prinzipien der Mensch-Computer-Interaktion.

Grundlagen der Kommunikationstechnik

Grundlagen der Kommunikationstechnik

  • Author: John G. Proakis,Masoud Salehi
  • Publisher: N.A
  • ISBN: 9783827370648
  • Category: Systems engineering
  • Page: 870
  • View: 3183
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Die Elemente der User Experience

Die Elemente der User Experience

Anwenderzentriertes (Web-)Design

  • Author: Jesse James Garrett
  • Publisher: N.A
  • ISBN: 9783827331168
  • Category:
  • Page: 172
  • View: 1024
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CSS

CSS

missing manual ; [das fehlende Handbuch zu Ihrer Website]

  • Author: David Sawyer McFarland
  • Publisher: "O'Reilly Media, Inc."
  • ISBN: 3897218909
  • Category: Cascading Style Sheets
  • Page: 490
  • View: 3391
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Erfolg des Einfachen

Erfolg des Einfachen

  • Author: Jakob Nielsen
  • Publisher: Pearson Deutschland GmbH
  • ISBN: 9783827268464
  • Category:
  • Page: 394
  • View: 5988
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Die Erlebnisgesellschaft

Die Erlebnisgesellschaft

Kultursoziologie der Gegenwart

  • Author: Gerhard Schulze
  • Publisher: Campus Verlag
  • ISBN: 3593378884
  • Category: Social Science
  • Page: 612
  • View: 4418
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1992 erschien Die Erlebnisgesellschaft zum ersten Mal – und machte rasch Furore. Heute kann der Text mit Fug und Recht als moderner Klassiker der Soziologie gelten. Gerhard Schulze konstatierte einen umfassenden Wandel in unserer Gesellschaft, durch den das Leben zum Erlebnisprojekt geworden ist. Die Erlebnisorientierung ist die unmittelbarste Form der Suche nach Glück. Eine Suche, die noch längst nicht abgeschlossen ist – diese neue Art zu leben müssen wir erst lernen und die Folgen noch bewältigen. Dies gilt auch heute noch: Die Sucht nach dem Kick und nach Performance ist eher gewachsen, und damit ist Gerhard Schulzes Analyse aktueller denn je.

Ubiquitous Computing: Design, Implementation and Usability

Ubiquitous Computing: Design, Implementation and Usability

Design, Implementation and Usability

  • Author: Theng, Yin-Leng
  • Publisher: IGI Global
  • ISBN: 1599046954
  • Category: Computers
  • Page: 396
  • View: 7679
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Interactive systems in the mobile, ubiquitous, and virtual environments are at a stage of development where designers and developers are keen to find out more about design, use and usability of these systems. Ubiquitous Computing: Design, Implementation and Usability highlights the emergent usability theories, techniques, tools and best practices in these environments. This book shows that usable and useful systems are able to be achieved in ways that will improve usability to enhance user experiences. Research on the usability issues for young children, teenagers, adults, and the elderly is presented, with different techniques for the mobile, ubiquitous, and virtual environments.

Virtual Reality and Augmented Reality

Virtual Reality and Augmented Reality

Myths and Realities

  • Author: Bruno Arnaldi,Pascal Guitton,Guillaume Moreau
  • Publisher: John Wiley & Sons
  • ISBN: 1119341094
  • Category: Computers
  • Page: 370
  • View: 5917
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Virtual and Augmented Reality have existed for a long time but were stuck to the research world or to some large manufacturing companies. With the appearance of low-cost devices, it is expected a number of new applications, including for the general audience. This book aims at making a statement about those novelties as well as distinguishing them from the complexes challenges they raise by proposing real use cases, replacing those recent evolutions through the VR/AR dynamic and by providing some perspective for the years to come.

User interface design

User interface design

  • Author: Ben Shneiderman
  • Publisher: N.A
  • ISBN: 9783826607530
  • Category:
  • Page: 701
  • View: 6658
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Cases on Usability Engineering: Design and Development of Digital Products

Cases on Usability Engineering: Design and Development of Digital Products

Design and Development of Digital Products

  • Author: Garcia-Ruiz, Miguel A.
  • Publisher: IGI Global
  • ISBN: 1466640472
  • Category: Computers
  • Page: 470
  • View: 952
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Information technologies play a significant role in modern information-driven societies, making a comprehensive understanding of digital media a fundamental requisite to success. Cases on Usability Engineering: Design and Development of Digital Products provides readers with case studies and real-life examples on usability methods and techniques to test the design and development of digital products, such as web pages, video games, and mobile computer applications. Students, lecturers, and academics concentrating in computer science can use these cases to investigate how and why usability can improve the design of digital technology, offering diverse technological solutions that many academics have largely failed to disseminate. This book is part of the Advances in Human and Social Aspects of Technology series collection.

Handbook of Virtual Environments

Handbook of Virtual Environments

Design, Implementation, and Applications, Second Edition

  • Author: Kelly S. Hale,Kay M. Stanney
  • Publisher: CRC Press
  • ISBN: 1466511842
  • Category: Technology & Engineering
  • Page: 1458
  • View: 7388
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A Complete Toolbox of Theories and Techniques The second edition of a bestseller, Handbook of Virtual Environments: Design, Implementation, and Applications presents systematic and extensive coverage of the primary areas of research and development within VE technology. It brings together a comprehensive set of contributed articles that address the principles required to define system requirements and design, build, evaluate, implement, and manage the effective use of VE applications. The contributors provide critical insights and principles associated with their given areas of expertise to provide extensive scope and detail on VE technology and its applications. What’s New in the Second Edition: Updated glossary of terms to promote common language throughout the community New chapters on olfactory perception, avatar control, motion sickness, and display design, as well as a whole host of new application areas Updated information to reflect the tremendous progress made over the last decade in applying VE technology to a growing number of domains This second edition includes nine new, as well as forty-one updated chapters that reflect the progress made in basic and applied research related to the creation, application, and evaluation of virtual environments. Contributions from leading researchers and practitioners from multidisciplinary domains provide a wealth of theoretical and practical information, resulting in a complete toolbox of theories and techniques that you can rely on to develop more captivating and effective virtual worlds. The handbook supplies a valuable resource for advancing VE applications as you take them from the laboratory to the real-world lives of people everywhere.