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Painting Beyond Itself

Painting Beyond Itself

The Medium in the Post-medium Condition

  • Author: Isabelle Graw,Ewa Lajer-Burcharth
  • Publisher: N.A
  • ISBN: 9783956790072
  • Category: Painting
  • Page: 289
  • View: 1956
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In response to recent developments in pictorial practice and critical discourse, 'Painting beyond itself' seeks to historicize and propose new approaches to the question of the medium. Reaching back to the earliest theoretical and institutional definition of painting as a medium in the Renaissance and eighteenth century, this book, based on two conferences (one at Harvard University and the other in Berlin), focuses on the changing role of the medium in establishing painting as the privileged practice, discourse, and institution of modernity.

Über Malerei

Über Malerei

eine Diskussion

  • Author: Isabelle Graw,Peter Geimer
  • Publisher: N.A
  • ISBN: 9783941360280
  • Category: Painting
  • Page: 83
  • View: 9985
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Spätestens seit den 1960er Jahren hat die Malerei ihren angestammten Platz auf der Leinwand verlassen und sich auf eine Verwendung von Ready-Made-Objekten, Schrift oder auf performative Elemente hin geöffnet. Trotz ihrer Entdifferenzierung gehört sie nach wie vor zu den 'Erfolgsmedien'. Isabelle Graw führt diese Beharrlichkeit auf die besondere Fähigkeit von malerischen Zeichen zurück, die Anwesenheit eines (abwesenden) Künstlersubjekts zu suggerieren. Sie versteht Malerei als eine spezifische Form des 'Zeichen Machens', was ihrer Entspezifizierung und ihrer Spezifik zugleich Rechnung trägt. Ein weiterer zentraler Topos der Malerei ist Peter Geimer zufolge ihre Reflexivität: Der Gedanke, dass Gemälde sich selbst reflektieren können, wird heute speziell für historiographisch ambitionierte Maler wie Luc Tuymans in Anschlag gebracht, die Zeitgeschichte aufgreifen und darstellen.

Das Kunstwerk im Zeitalter seiner technischen Reproduzierbarkeit

Das Kunstwerk im Zeitalter seiner technischen Reproduzierbarkeit

Drei Studien zur Kunstsoziologie

  • Author: Walter Benjamin
  • Publisher: Suhrkamp Verlag
  • ISBN: 3518734059
  • Category: Philosophy
  • Page: 112
  • View: 8887
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Walter Benjamin beschreibt in dem Aufsatz Das Kunstwerk im Zeitalter seiner technischen Reproduzierbarkeit die geschichtlichen, sozialen und ästhetischen Prozesse, die mit der technischen Reproduzierbarkeit des Kunstwerkes zusammenhängen. In die Reihe der kunstsoziologischen Arbeiten Benjamins gehören auch die beiden hier zum ersten Mal in Buchform veröffentlichten Texte: Kleine Geschichte der Photographie (1931) und Eduard Fuchs, der Sammler und der Historiker (1937). Sie erhärten Benjamins Einsichten am Einzelfall.

Die Lage der arbeitenden Klasse in England

Die Lage der arbeitenden Klasse in England

  • Author: N.A
  • Publisher: N.A
  • ISBN: N.A
  • Category: Great Britain
  • Page: N.A
  • View: 7108
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The Design of Everyday Things

The Design of Everyday Things

Psychologie und Design der alltäglichen Dinge

  • Author: Norman Don
  • Publisher: Vahlen
  • ISBN: 3800648105
  • Category: Business & Economics
  • Page: 320
  • View: 4836
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Apple, Audi, Braun oder Samsung machen es vor: Gutes Design ist heute eine kritische Voraussetzung für erfolgreiche Produkte. Dieser Klassiker beschreibt die fundamentalen Prinzipien, um Dinge des täglichen Gebrauchs umzuwandeln in unterhaltsame und zufriedenstellende Produkte. Don Norman fordert ein Zusammenspiel von Mensch und Technologie mit dem Ziel, dass Designer und Produktentwickler die Bedürfnisse, Fähigkeiten und Handlungsweisen der Nutzer in den Vordergrund stellen und Designs an diesen angepasst werden. The Design of Everyday Things ist eine informative und spannende Einführung für Designer, Marketer, Produktentwickler und für alle an gutem Design interessierten Menschen. Zum Autor Don Norman ist emeritierter Professor für Kognitionswissenschaften. Er lehrte an der University of California in San Diego und der Northwest University in Illinois. Mitte der Neunzigerjahre leitete Don Norman die Advanced Technology Group bei Apple. Dort prägte er den Begriff der User Experience, um über die reine Benutzbarkeit hinaus eine ganzheitliche Erfahrung der Anwender im Umgang mit Technik in den Vordergrund zu stellen. Norman ist Mitbegründer der Beratungsfirma Nielsen Norman Group und hat unter anderem Autohersteller von BMW bis Toyota beraten. „Keiner kommt an Don Norman vorbei, wenn es um Fragen zu einem Design geht, das sich am Menschen orientiert.“ Brand Eins 7/2013 „Design ist einer der wichtigsten Wettbewerbsvorteile. Dieses Buch macht Spaß zu lesen und ist von größter Bedeutung.” Tom Peters, Co-Autor von „Auf der Suche nach Spitzenleistungen“

PaintingDigitalPhotography

PaintingDigitalPhotography

Synthesis and Difference in the Age of Media Equivalence

  • Author: Carl Robinson
  • Publisher: Cambridge Scholars Publishing
  • ISBN: 1527527352
  • Category: Art
  • Page: 307
  • View: 3749
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We live in a digital age where the mediums of art are inextricably bound to the binary code, and painting and photography are redefined in their interconnected relationship through digital reconfiguration. As digitisation unmoors these mediums from their traditional supports, their modes of production, display and dissemination shift. These changes bring about new ways of creating, and engaging with, artworks. Through this, the innate qualities of the mediums, previously anchored in their analogue nature, are re-evaluated through their connection with “the digital”. Born out of the PaintingDigitalPhotography conference, held at QUAD Derby, UK, in May 2017, this anthology of essays investigates aspects of interconnectivity between painting, digital and photography in contemporary art practices. It contributes to critical discourses around networks of associations by examining where syntheses occur, and differences remain, between these mediums at the beginning of the twenty first century.

Das Erwachen

Das Erwachen

  • Author: Kate Chopin
  • Publisher: edition fünf
  • ISBN: 3942374765
  • Category: Literary Collections
  • Page: 216
  • View: 7698
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Sommerfrische am Meer, Ende des 19. Jahrhunderts: Mit 28 Jahren ist Edna Pontellier längst Ehefrau und Mutter. Ihre Ehe scheint harmonisch, das Leben geordnet. Doch dann leistet ihr der aufmerksame Robert Gesellschaft, und Edna verliebt sich. Als die beiden ihre Gefühle füreinander entdecken, flieht der junge Mann erschrocken auf eine Geschäftsreise. Edna wartet vergeblich auf Post. Alleingelassen kehrt sie in die Stadt zurück und lässt alle gesellschaftlichen Konventionen hinter sich — mit fatalen Folgen ...

Tomma Abts

Tomma Abts

  • Author: James Rondeau,Lizzie Carey-Thomas,Kate Nesin,Juliane Rebentisch
  • Publisher: Yale University Press
  • ISBN: 0300233876
  • Category: ART
  • Page: 176
  • View: 3861
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Examines both the art-historical framework of Tomma Abts's painting as well as its deep philosophical and psychological dimensions With a rigorous approach and self-imposed limitations to both scale and composition, Tomma Abts (b. 1967) has reinvigorated painterly abstraction and its relevance within contemporary art. Using a fixed canvas size and a vertical format, Abts deploys basic formal elements such as arcs, circles, planes, and stripes to create powerful works that are at once subtle and eccentric. This extraordinary book, designed in collaboration with the artist herself, is a substantial and deeply insightful treatment of her career to date and features sixty works made over the past decade. Essays not only contextualize Abts's work within an art-historical framework of methods, process, and style, but also examine her paintings' philosophical and psychological dimensions and their embodiment of a creative process that transcends the specifics of any particular work.

Foucault on Painting

Foucault on Painting

  • Author: Catherine M. Soussloff
  • Publisher: U of Minnesota Press
  • ISBN: 1452955050
  • Category: Philosophy
  • Page: 136
  • View: 780
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Michel Foucault had been concerned about painting and the meaning of the image from his earliest publications, yet this aspect of his thought is largely neglected within the disciplines of art history and aesthetic theory. In Foucault on Painting, Catherine M. Soussloff argues that Foucault’s sustained engagement with European art history critically addresses present concerns about the mediated nature of the image in the digital age. Foucault’s writing on painting covers four discrete periods in European art history (seventeenth-century southern Baroque, mid-nineteenth century French painting, Surrealism, and figurative painting in the 1960s and ‘70s) as well as five individual artists: Velázquez, Manet, Magritte, Paul Reyberolle, and Gérard Fromanger. As Soussloff reveals in this book, Foucault followed a French intellectual tradition dating back to the seventeenth century, which understands painting as a separate area of knowledge. Painting, a practice long considered silent in its operations and effects, afforded Foucault an ideal discipline to think about history and philosophy simultaneously. Using a comparative approach grounded in art history and aesthetics, Soussloff explores the meaning of painting for Foucault’s philosophy, and for contemporary art theory, proposing a new relevance for a Foucauldian view of ethics and the pleasures and predicaments of contemporary existence.

Textiles, Community and Controversy

Textiles, Community and Controversy

The Knitting Map

  • Author: Jools Gilson,Nicola Moffat
  • Publisher: Bloomsbury Publishing
  • ISBN: 1350027537
  • Category: Design
  • Page: 240
  • View: 6287
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Taking a major textile artwork, the Knitting Map, as a central case study, this book interrogates the social, philosophical and critical issues surrounding contemporary textile art today. It examines how contemporary textile artworks, and the process of making them, are laden with multiple and often contradictory meanings. Created by more than 2,500 knitters from 22 different countries, who were mostly working-class women, to the size of a tennis court, the Knitting Map became the subject of national controversy in Ireland. Exploring the creation of this multi-modal artwork as a key moment in Irish art history, Textiles, Community and Controversy puts it into the context of feminist artists such as Judy Chicago, Faith Ringold and the Guerilla Girls. Bringing together leading art critics and textile scholars, including Lucy Lippard, Jessica Hemmings and Joanne Turney, the collection explores key issues in textile practice from gender, class and nation to technology and performance.

Lavapolis

Lavapolis

  • Author: Michael Schindhelm
  • Publisher: Matthes & Seitz Berlin Verlag
  • ISBN: 3957570514
  • Category: Fiction
  • Page: 239
  • View: 6862
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Lavapolis ist eine mögliche Insel im Mittelmeer, ein Gegenort. Ihre Bewohner, die Michael Schindhelm in diesem faszinierenden, vielstimmigen, literarischen Gedankenspiel zum Sprechen bringt, sind Gestrandete, Hoffnungsjäger, Enttäuschte und Visionäre. Alle treibt ein latentes oder offensichtliches Unbehagen an der Gegenwart um. Hier berichten sie von ihrem neuen Leben auf der Insel, sich widersprechend, einander zustimmend. In einer anderen Welt wären sie vielleicht Feinde, auf Lavapolis aber sind sie Teil eines Projekts, in dessen Zentrum die Möglichkeit steht, unterschiedlichste Lebensentwürfe zu verwirklichen, die sich dank dieses politischen, wirtschaftlichen und kulturellen Experiments unaufhörlich erneuern. Michael Schindhelm entwirft mit Lavapolis eine mögliche Zukunft, einen Ausweg aus der scheinbaren Einbahnstraße nach dem Ende aller Utopien und der Diktatur des Wirklichen, und stellt die Frage: Was ist möglich? "Lavapolis" ist Ausgangspunkt eines großen Projekts, das seine Fortsetzung im realen Leben mit Stationen u.a. im Europäischen Parlament in Straßburg und auf der Biennale in Venedig findet.

Leonardo's Paradox

Leonardo's Paradox

Word and Image in the Making of Renaissance Culture

  • Author: Joost Keizer
  • Publisher: Reaktion Books
  • ISBN: 1789141028
  • Category: Art
  • Page: 384
  • View: 4342
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Leonardo da Vinci (1452–1519) was one of the preeminent figures of the Italian Renaissance. He was also one of the most paradoxical. He spent an incredible amount of time writing notebooks, perhaps even more time than he ever held a brush, yet at the same time Leonardo was Renaissance culture’s most fanatical critic of the word. When Leonardo criticized writing he criticized it as an expert on words; when he was painting, writing remained in the back of his brilliant mind. In this book, Joost Keizer argues that the comparison between word and image fueled Leonardo’s thought. The paradoxes at the heart of Leonardo’s ideas and practice also defined some of Renaissance culture’s central assumptions about culture and nature: that there is a look to script, that painting offered a path out of culture and back to nature, that the meaning of images emerged in comparison with words, and that the difference between image-making and writing also amounted to a difference in the experience of time.

Das Risiko und sein Preis

Das Risiko und sein Preis

Skin in the Game

  • Author: Nassim Nicholas Taleb
  • Publisher: Verlagsgruppe Random House GmbH
  • ISBN: 3641234522
  • Category: Social Science
  • Page: 384
  • View: 9187
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Warum wir nur denen vertrauen sollten, die etwas zu verlieren haben Stehen wir für die Risiken ein, die wir verursachen? Zu viele der Menschen, die auf der Welt Macht und Einfluss haben, so Nassim Nicholas Taleb, müssen nicht wirklich den Kopf hinhalten für das, was sie tun und veranlassen. Intellektuelle, Journalisten, Bürokraten, Banker, ihnen vor allem wirft er vor, kein »Skin in the Game« zu haben. Weil sie den Preis nicht bezahlen müssen, wenn sie irren, fällen sie schlechte Entscheidungen. Taleb zeigt anhand vieler Beispiele, wie »Skin in the Game«, ein fundamentales Konzept des Risikomanagements, auf alle Bereiche unseres Lebens übertragen werden kann. Sein neues Buch, so provozierend und bahnbrechend wie »Der Schwarze Schwan«, fordert uns heraus, alles, was wir über Risiko und Verantwortung in Politik, Wirtschaft und Gesellschaft zu wissen glauben, neu zu denken.

Die bessere Hälfte

Die bessere Hälfte

Künstlerinnen des 20. und 21. Jahrhunderts

  • Author: Isabelle Graw
  • Publisher: N.A
  • ISBN: 9783832159610
  • Category: Art, Modern
  • Page: 272
  • View: 9678
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Die Welt ist flach

Die Welt ist flach

eine kurze Geschichte des 21. Jahrhunderts

  • Author: Thomas L. Friedman
  • Publisher: N.A
  • ISBN: 9783518459645
  • Category: Diffusion of innovations
  • Page: 764
  • View: 8812
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Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen

Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen

  • Author: John Trim,Brian North,Daniel Coste
  • Publisher: N.A
  • ISBN: 9783126065207
  • Category:
  • Page: 244
  • View: 3378
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Der Referenzrahmen richtet sich an Lehrer, Fortbilder, Autoren und Curriculumplaner in der Schule und der Erwachsenenbildung. Der Gemeinsame europäische Referenzrahmen für Sprachen stellt die gemeinsamen Referenzniveaus zur Erfassung des Lernfortschritts vor, befasst sich mit der Entwicklung von Curricula und diskutiert verschiedene Prüfungsformen.

Texte zur Kunst

Texte zur Kunst

Essays, Rezensionen, Gespräche

  • Author: Isabelle Graw
  • Publisher: N.A
  • ISBN: 9783865726599
  • Category: Art
  • Page: 464
  • View: 6433
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Der grosse Preis

Der grosse Preis

Kunst zwischen Markt und Celebrity Kultur

  • Author: Isabelle Graw
  • Publisher: N.A
  • ISBN: 9783832190071
  • Category: Art
  • Page: 255
  • View: 7141
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Begriffe des Ausstellens

Begriffe des Ausstellens

(von A bis Z)

  • Author: Petra Reichensperger
  • Publisher: N.A
  • ISBN: N.A
  • Category: Art
  • Page: 319
  • View: 8874
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This publication explores themes of the exhibition through its terms - not, however, to confine into isolated conceptual categories, but to interconnect. These terms characterize exhibiting and emphasize a "between-ness". Examining a term lays bare its ruptures, shifts, or recreations, as well as social, societal, and cultural changes that have the power to structure through historical conjecture. Almost fifty terms relevant to the making and discussion of exhibitions today have been compiled in Terms of Exhibiting (from A to Z). Six essays investigate key terms raised by the three-part exhibition series "Terms of Exhibiting, Producing, and Performing" at Kunsthaus Dresden in 2012.

Ästhetik der Installation

Ästhetik der Installation

  • Author: Juliane Rebentisch
  • Publisher: N.A
  • ISBN: 9783518123188
  • Category: Aesthetics
  • Page: 301
  • View: 3894
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