Search Results for "python-for-kids-easy-guide-to-start-programming-for-kids-and-their-parents"

Python for Kids

Python for Kids

Easy Guide to Start Programming for Kids and Their Parents!

  • Author: Dan N.
  • Publisher: N.A
  • ISBN: 9781542589451
  • Category:
  • Page: 92
  • View: 1338
DOWNLOAD NOW »
This book is an exploration of the Python programming language, but it is a guide for kids. Of course, Python is a sweet programming language, and any kid will feel happy to code in Python. The book guides you on how to instruct the computer to reserve some memory variables for you to store some data. The Python command line can be used as a calculator. No, you don't have to open the calculator for the computer, but you will directly use the Python terminal to perform some mathematical expressions. This will be absolutely amazing to you! You will also learn how to play around with variables of different types. Imagine writing a program for doing some mathematical calculations on your behalf? This book guides you on how to do so using the various operators, including the modulus (%) operator. The computer can also make decisions on your behalf. You will also learn how to implement this in your programs. Computers can do the same task again and again, and the computer will not complain! Learn how to instruct the computer to do this, and you will not "hear" it complain. Learn to create your modules from scratch, and you will import them to your workspace. You can also give them to your friends for free use! The following topics are discussed in this book: - Installing Python - Python Variables - Python Operators - Decision-Making in Python - Loop Executions - Functions - Modules - Time and Date

Python kinderleicht!

Python kinderleicht!

Einfach programmieren lernen – nicht nur für Kids

  • Author: Jason Briggs
  • Publisher: dpunkt.verlag
  • ISBN: 3864919053
  • Category: Computers
  • Page: 326
  • View: 5944
DOWNLOAD NOW »
Python ist eine leistungsfähige, moderne Programmiersprache. Sie ist einfach zu erlernen und macht Spaß in der Anwendung – mit diesem Buch umso mehr! »Python kinderleicht" macht die Sprache lebendig und zeigt Dir (und Deinen Eltern) die Welt der Programmierung. Jason R. Briggs führt Dich Schritt für Schritt durch die Grundlagen von Python. Du experimentierst mit einzigartigen (und oft urkomischen) Beispielprogrammen, bei denen es um gefräßige Monster, Geheimagenten oder diebische Raben geht. Neue Begriffe werden erklärt, der Programmcode ist farbig dargestellt, strukturiert und mit Erklärungen versehen. Witzige Abbildungen erhöhen den Lernspaß. Jedes Kapitel endet mit Programmier-Rätseln, an denen Du das Gelernte üben und Dein Verständnis vertiefen kannst. Am Ende des Buches wirst Du zwei komplette Spiele programmiert haben: einen Klon des berühmten »Pong" und »Herr Strichmann rennt zum Ausgang" – ein Plattformspiel mit Sprüngen, Animation und vielem mehr. Indem Du Seite für Seite neue Programmierabenteuer bestehst, wirst Du immer mehr zum erfahrenen Python-Programmierer. - Du lernst grundlegende Datenstrukturen wie Listen, Tupel und Maps kennen. - Du erfährst, wie man mit Funktionen und Modulen den Programmcode organisieren und wiederverwenden kann. - Du wirst mit Kontrollstrukturen wie Schleifen und bedingten Anweisungen vertraut und lernst, mit Objekten und Methoden umzugehen. - Du zeichnest Formen mit dem Python-Modul Turtle und erstellst Spiele, Animationen und andere grafische Wunder mit tkinter. Und: »Python kinderleicht" macht auch für Erwachsene das Programmierenlernen zum Kinderspiel! Alle Programme findest Du auch zum Herunterladen auf der Website!

Routineaufgaben mit Python automatisieren

Routineaufgaben mit Python automatisieren

Praktische Programmierlösungen für Einsteiger

  • Author: Al Sweigart
  • Publisher: dpunkt.verlag
  • ISBN: 3864919932
  • Category: Computers
  • Page: 576
  • View: 2343
DOWNLOAD NOW »
Wenn Sie jemals Stunden damit verbracht haben, Dateien umzubenennen oder Hunderte von Tabelleneinträgen zu aktualisieren, dann wissen Sie, wie stumpfsinnig manche Tätigkeiten sein können. Wie wäre es, den Computer dazu zu bringen, diese Arbeiten zu übernehmen? In diesem Buch lernen Sie, wie Sie mit Python Aufgaben in Sekundenschnelle erledigen können, die sonst viel Zeit in Anspruch nehmen würden. Programmiererfahrung brauchen Sie dazu nicht: Wenn Sie einmal die Grundlagen gemeistert haben, werden Sie Python-Programme schreiben, die automatisch alle möglichen praktischen Aufgaben für Sie abarbeiten: • eine oder eine Vielzahl von Dateien nach Texten durchsuchen • Dateien und Ordner erzeugen, aktualisieren, verschieben und umbenennen • das Web durchsuchen und Inhalte herunterladen • Excel-Dateien aktualisieren und formatieren • PDF-Dateien teilen, zusammenfügen, mit Wasserzeichen versehen und verschlüsseln • Erinnerungsmails und Textnachrichten verschicken • Online-Formulare ausfüllen Schritt-für-Schritt-Anleitungen führen Sie durch jedes Programm und Übungsaufgaben am Ende jedes Kapitels fordern Sie dazu auf, die Programme zu verbessern und Ihre Fähigkeiten auf ähnliche Problemstellungen zu richten. Verschwenden Sie nicht Ihre Zeit mit Aufgaben, die auch ein gut dressierter Affe erledigen könnte. Bringen Sie Ihren Computer dazu, die langweilige Arbeit zu machen!

Python for Kids

Python for Kids

A Playful Introduction to Programming

  • Author: Jason R. Briggs
  • Publisher: No Starch Press
  • ISBN: 1593274076
  • Category: Juvenile Nonfiction
  • Page: 344
  • View: 8196
DOWNLOAD NOW »
Introduces the basics of the Python programming language, covering how to use data structures, organize and reuse code, draw shapes and patterns with turtle, and create games and animations with tkinter.

Hello World!

Hello World!

Programmieren für Kids und andere Anfänger

  • Author: Warren Sande,Carter Sande
  • Publisher: Carl Hanser Verlag GmbH Co KG
  • ISBN: 3446438149
  • Category: Computers
  • Page: 501
  • View: 1056
DOWNLOAD NOW »
HELLO WORLD// - Alle Erklärungen der Konzepte in einfacher Sprache - Sehr viele Bilder, Cartoons und lustige Beispiele - Umfassende Fragen und Aufgaben zum Üben und Lernen - Farbig illustriert In diesem Buch lernst Du, mit dem Computer in seiner Sprache zu sprechen. Willst du ein Spiel erfinden? Eine Firma gründen? Ein wichtiges Problem lösen? Als ersten Schritt lernst Du, eigene Programme zu schreiben. Programmieren ist eine tolle Herausforderung, und dieses Buch macht Dir den Einstieg leicht. Diese neue Ausgabe von Hello World! zeigt Dir in einfacher und ansprechender Weise die Welt der Computerprogrammierung. Warren Sande hat es gemeinsam mit seinem Sohn Carter geschrieben, und sie haben sich auch viele lustige Beispiele ausgedacht, mit denen Du prima lernen kannst. Das Buch wurde von Pädagogen überarbeitet und eignet sich für Kinder genauso wie für ihre Eltern. Du brauchst keine Programmierkenntnisse mitzubringen, sondern nur zu wissen, wie man einen Computer bedient. Wenn Du ein Programm starten und eine Datei speichern kannst, reicht das schon! Hello World! arbeitet mit Python. Diese Programmiersprache ist besonders leicht zu erlernen. Mit den humorvollen Beispielen lernst Du die Grundlagen des Programmierens kennen, wie z.B. Schleifen, Entscheidungen, Eingaben und Ausgaben, Datenstrukturen, Grafiken und vieles mehr. AUS DEM INHALT // Speicher und Variablen // Datentypen // GUIs – Grafische Benutzeroberflächen // Immer diese Entscheidungen // Schleifen // Nur für dich – Kommentare // Geschachtelte und variable Schleifen // Listen und Wörterbücher // Funktionen // Objekte // Module // Sprites und Kollisionserkennung // Ereignisse // Sound // Ausgabeformatierung und Strings // Das Zufallsprinzip // Computersimulationen

Help Your Kids with Computer Coding

Help Your Kids with Computer Coding

  • Author: DK Publishing
  • Publisher: Penguin
  • ISBN: 1465431020
  • Category: Education
  • Page: 224
  • View: 5981
DOWNLOAD NOW »
Computer coding and programming are firmly back on the agenda as key skills for children to start learning, but parents may find it difficult to help them with the task and with their homework. Help Your Kids With Computer Coding is here to help. This is a unique step-by-step guide, perfect for kids and parents interested in computer programming and how computers work. It's no longer enough to just know how to use computer programs; kids need to know how a computer really works. Avoiding complicated computer jargon, Help Your Kids With Computer Programming uses simple, clear examples to show how programming works. Step-by-step explanations make the complex art of programming clear, teaching the basics of JavaScript, Python, and C++. It also builds to more advanced projects where children can begin to build their own games, apps, 3-D models, animations, and websites. Help Your Kids With Computer Coding is ideal for parents whose kids are taking their first steps into programming or are already interested and hungry to learn more.

Hello World!

Hello World!

Computer Programming for Kids and Other Beginners

  • Author: Warren Sande,Carter Sande
  • Publisher: Manning Publications
  • ISBN: 9781617290923
  • Category: Computers
  • Page: 464
  • View: 9604
DOWNLOAD NOW »
Presents a guide for beginners on the fundamentals of computer programming using the Python language.

Einführung in Python

Einführung in Python

  • Author: Mark Lutz,David Ascher,Dinu C. Gherman
  • Publisher: O'Reilly Germany
  • ISBN: 3897214881
  • Category: Python (Computer program language)
  • Page: 624
  • View: 3653
DOWNLOAD NOW »

Teach Your Kids to Code

Teach Your Kids to Code

A Parent-Friendly Guide to Python Programming

  • Author: Bryson Payne
  • Publisher: No Starch Press
  • ISBN: 1593276818
  • Category: Computers
  • Page: 336
  • View: 1268
DOWNLOAD NOW »
Teach Your Kids to Code is a parent's and teacher's guide to teaching kids basic programming and problem solving using Python, the powerful language used in college courses and by tech companies like Google and IBM. Step-by-step explanations will have kids learning computational thinking right away, while visual and game-oriented examples hold their attention. Friendly introductions to fundamental programming concepts such as variables, loops, and functions will help even the youngest programmers build the skills they need to make their own cool games and applications. Whether you've been coding for years or have never programmed anything at all, Teach Your Kids to Code will help you show your young programmer how to: –Explore geometry by drawing colorful shapes with Turtle graphics –Write programs to encode and decode messages, play Rock-Paper-Scissors, and calculate how tall someone is in Ping-Pong balls –Create fun, playable games like War, Yahtzee, and Pong –Add interactivity, animation, and sound to their apps Teach Your Kids to Code is the perfect companion to any introductory programming class or after-school meet-up, or simply your educational efforts at home. Spend some fun, productive afternoons at the computer with your kids—you can all learn something!

Hello Raspberry Pi!

Hello Raspberry Pi!

Programming for Kids and Other Beginners

  • Author: Ryan Heitz
  • Publisher: Manning Publications Company
  • ISBN: 9781617292453
  • Category: Computers
  • Page: 225
  • View: 2183
DOWNLOAD NOW »
Summary A fun and imaginative way for kids and other beginners to take their first steps programming on a Raspberry Pi. Purchase of the print book includes a free eBook in PDF, Kindle, and ePub formats from Manning Publications. About the Technology The Raspberry Pi is a small, low-cost computer invented to encourage experimentation. The Pi is a snap to set up, and using the free Python programming language, you can learn to create video games, control robots, and maybe even write programs to do your math homework! About the Book Hello Raspberry Pi! is a fun way for kids to take their first steps programming on a Raspberry Pi. First, you discover how to set up and navigate the Pi. Next, begin Python programming by learning basic concepts with engaging challenges and games. This book gives you an introduction to computer programming as you gain the confidence to explore, learn, and create on your own. The last part of the book introduces you to the world of computer control of physical objects, where you create interactive projects with lights, buttons, and sounds. What's Inside Learn Python with fun examples Write games and control electronics Use Pygame for video game sounds and graphics Loaded with programming exercises About the Reader To use this book, you'll need a Raspberry Pi starter kit, keyboard, mouse, and monitor. No programming experience needed. About the Author Ryan Heitz is a teacher, programmer, maker, father, and big kid. He specializes in teaching kids to code in a fun and engaging way. Table of Contents PART 1 GETTING STARTED 1 Meet Raspberry Pi Exploring Python PART 2 PLAYING WITH PYTHON Silly Sentence Generator 3000: creating interactive programs Norwegian Blue parrot game: adding logic to programs Raspi's Cave Adventure PART 3 PI AND PYTHON PROJECTS Blinky Pi Light Up Guessing Game DJ Raspi APPENDIXES Raspberry Pi troubleshooting Raspberry Pi ports and legacy boards Solutions to chapter challenges Raspberry Pi projects

Python Hunting

Python Hunting

A Beginner's Guide to Programming and Game Building in Python

  • Author: Brian Carling
  • Publisher: Createspace Independent Publishing Platform
  • ISBN: 9781535196956
  • Category:
  • Page: 326
  • View: 7856
DOWNLOAD NOW »
When Marley Adair first wanted to learn Python he bought several books but they weren't teaching him the kind of programming he wanted to learn. He wanted to build games and animations; they were teaching compound interest and print statements. So he taught himself, then wrote the book he wished he could have bought. Python Hunting still covers all the basics, such as classes, functions, loops and logic, but throws beginners straight into the fun, creative side of things, showing the reader how to build a series of games, including pong, space invaders and a tank battle, with sound effects, graphics, statistics and more. Much effort has been made to keep the steps clear, concise and fun and yet still teach genuine programming skills that are the foundations for working in the industry. Working versions and screen shots of the games are on the website at www.python-hunting.com as well as contact details where you can ask questions or get help from the authors. We'd love to hear how you are getting on.

Python Crashkurs

Python Crashkurs

Eine praktische, projektbasierte Programmiereinführung

  • Author: Eric Matthes
  • Publisher: dpunkt.verlag
  • ISBN: 3960881460
  • Category: Computers
  • Page: 622
  • View: 4119
DOWNLOAD NOW »
"Python Crashkurs" ist eine kompakte und gründliche Einführung, die es Ihnen nach kurzer Zeit ermöglicht, Python-Programme zu schreiben, die für Sie Probleme lösen oder Ihnen erlauben, Aufgaben mit dem Computer zu erledigen. In der ersten Hälfte des Buches werden Sie mit grundlegenden Programmierkonzepten wie Listen, Wörterbücher, Klassen und Schleifen vertraut gemacht. Sie erlernen das Schreiben von sauberem und lesbarem Code mit Übungen zu jedem Thema. Sie erfahren auch, wie Sie Ihre Programme interaktiv machen und Ihren Code testen, bevor Sie ihn einem Projekt hinzufügen. Danach werden Sie Ihr neues Wissen in drei komplexen Projekten in die Praxis umsetzen: ein durch "Space Invaders" inspiriertes Arcade-Spiel, eine Datenvisualisierung mit Pythons superpraktischen Bibliotheken und eine einfache Web-App, die Sie online bereitstellen können. Während der Arbeit mit dem "Python Crashkurs" lernen Sie, wie Sie: - leistungsstarke Python-Bibliotheken und Tools richtig einsetzen – einschließlich matplotlib, NumPy und Pygal - 2D-Spiele programmieren, die auf Tastendrücke und Mausklicks reagieren, und die schwieriger werden, je weiter das Spiel fortschreitet - mit Daten arbeiten, um interaktive Visualisierungen zu generieren - Web-Apps erstellen und anpassen können, um diese sicher online zu deployen - mit Fehlern umgehen, die häufig beim Programmieren auftreten Dieses Buch wird Ihnen effektiv helfen, Python zu erlernen und eigene Programme damit zu entwickeln. Warum länger warten? Fangen Sie an!

Programmieren lernen mit Python

Programmieren lernen mit Python

  • Author: Allen B. Downey
  • Publisher: O'Reilly Germany
  • ISBN: 3868999477
  • Category: Computers
  • Page: 312
  • View: 2340
DOWNLOAD NOW »
Python ist eine moderne, interpretierte, interaktive und objektorientierte Skriptsprache, vielseitig einsetzbar und sehr beliebt. Mit mathematischen Vorkenntnissen ist Python leicht erlernbar und daher die ideale Sprache für den Einstieg in die Welt des Programmierens. Das Buch führt Sie Schritt für Schritt durch die Sprache, beginnend mit grundlegenden Programmierkonzepten, über Funktionen, Syntax und Semantik, Rekursion und Datenstrukturen bis hin zum objektorientierten Design. Jenseits reiner Theorie: Jedes Kapitel enthält passende Übungen und Fallstudien, kurze Verständnistests und kleinere Projekte, an denen Sie die neu erlernten Programmierkonzepte gleich ausprobieren und festigen können. Auf diese Weise können Sie das Gelernte direkt anwenden und die jeweiligen Programmierkonzepte nachvollziehen. Lernen Sie Debugging-Techniken kennen: Am Ende jedes Kapitels finden Sie einen Abschnitt zum Thema Debugging, der Techniken zum Aufspüren und Vermeiden von Bugs sowie Warnungen vor entsprechenden Stolpersteinen in Python enthält. Starten Sie durch: Beginnen Sie mit den Grundlagen der Programmierung und den verschiedenen Programmierkonzepten, und lernen Sie, wie ein Informatiker zu programmieren.

Ruby Wizardry

Ruby Wizardry

An Introduction to Programming for Kids

  • Author: Eric Weinstein
  • Publisher: No Starch Press
  • ISBN: 159327663X
  • Category: Computers
  • Page: 352
  • View: 6278
DOWNLOAD NOW »
The Ruby programming language is perfect for beginners: easy to learn, powerful, and fun to use! But wouldn't it be more fun if you were learning with the help of some wizards and dragons? Ruby Wizardry is a playful, illustrated tale that will teach you how to program in Ruby by taking you on a fantastical journey. As you follow the adventures of young heroes Ruben and Scarlet, you’ll learn real programming skills, like how to: –Use fundamental concepts like variables, symbols, arrays, and strings –Work with Ruby hashes to create a programmable breakfast menu –Control program flow with loops and conditionals to help the Royal Plumber –Test your wild and crazy ideas in IRB and save your programs as scripts –Create a class of mini-wizards, each with their own superpower! –Organize and reuse your code with methods and lists –Write your own amazing interactive stories using Ruby Along the way, you’ll meet colorful characters from around the kingdom, like the hacker Queen, the Off-White Knight, and Wherefore the minstrel. Ruby Wizardry will have you (or your little wizard) hooked on programming in no time. For ages 10+ (and their parents!)

Visualize This!

Visualize This!

  • Author: Nathan Yau
  • Publisher: John Wiley & Sons
  • ISBN: 3527760229
  • Category: Statistics / Graphic methods / Data processing
  • Page: 422
  • View: 8442
DOWNLOAD NOW »
A guide on how to visualise and tell stories with data, providing practical design tips complemented with step-by-step tutorials.

Computer Coding with Javascript

Computer Coding with Javascript

  • Author: N.A
  • Publisher: DK Children
  • ISBN: 9781465469373
  • Category: Juvenile Nonfiction
  • Page: 40
  • View: 7649
DOWNLOAD NOW »
"DK Workbooks: Computer Coding" teaches children the basics of computer coding.

Rapid GUI Programming with Python and Qt

Rapid GUI Programming with Python and Qt

The Definitive Guide to PyQt Programming

  • Author: Mark Summerfield
  • Publisher: Pearson Education
  • ISBN: 9780132703062
  • Category: Computers
  • Page: 648
  • View: 5959
DOWNLOAD NOW »
Whether you're building GUI prototypes or full-fledged cross-platform GUI applications with native look-and-feel, PyQt 4 is your fastest, easiest, most powerful solution. Qt expert Mark Summerfield has written the definitive best-practice guide to PyQt 4 development. With Rapid GUI Programming with Python and Qt you'll learn how to build efficient GUI applications that run on all major operating systems, including Windows, Mac OS X, Linux, and many versions of Unix, using the same source code for all of them. Summerfield systematically introduces every core GUI development technique: from dialogs and windows to data handling; from events to printing; and more. Through the book's realistic examples you'll discover a completely new PyQt 4-based programming approach, as well as coverage of many new topics, from PyQt 4's rich text engine to advanced model/view and graphics/view programming. Every key concept is illuminated with realistic, downloadable examples–all tested on Windows, Mac OS X, and Linux with Python 2.5, Qt 4.2, and PyQt 4.2, and on Windows and Linux with Qt 4.3 and PyQt 4.3.

Raspberry Pi für Dummies

Raspberry Pi für Dummies

  • Author: Sean McManus,Mike Cook,Gerhard Franken
  • Publisher: John Wiley & Sons
  • ISBN: 3527681205
  • Category: Computers
  • Page: 470
  • View: 358
DOWNLOAD NOW »
Sean McManus und Mike Cook f?hren Sie Schritt f?r Schritt in die Nutzung des Raspberry Pi ein und verschaffen Ihnen einen ?berblick ?ber all die M?glichkeiten, die er Ihnen bietet. Sie zeigen Ihnen, wie Sie den Raspberry Pi zum Laufen bringen, sich unter Linux zurechtfinden, den Raspberry Pi als ganz normalen Computer mit Office- und Bildverarbeitungsprogrammen oder als Mediencenter zum Abspielen von Musik und Videos nutzen. Au?erdem lernen Sie mit Scratch und Python programmieren und erfahren alles ?ber die Verwendung des Raspberry Pi als Steuereinheit f?r elektronisches Spielzeug.

Programmieren supereasy

Programmieren supereasy

Einfacher Einstieg in SCRATCH und PYTHON

  • Author: N.A
  • Publisher: N.A
  • ISBN: 9783831027002
  • Category:
  • Page: 224
  • View: 9669
DOWNLOAD NOW »

Coding Games in Python

Coding Games in Python

  • Author: Dorling Kindersley, Inc.
  • Publisher: DK Children
  • ISBN: 9781465473615
  • Category: Juvenile Nonfiction
  • Page: 224
  • View: 525
DOWNLOAD NOW »
A visual step-by-step guide to writing code in Python. Beginners and experienced programmers can use Python to build and play computer games, from mind-bending brainteasers to crazy action games with explosive sound effects and 3-D graphics. Each chapter in Coding Games in Python shows how to construct a complete working game in simple numbered steps. The book teaches how to use freely available resources, such as PyGame Zero and Blender, to add animations, music, scrolling backgrounds, 3-D scenery, and other pieces of professional wizardry to games. After building a game, instructions show how to adapt it using secret hacks and cheat codes. Instructions are illustrated with zany Minecraft-style pixel art. Master the key concepts that programmers need to write code--not just in Python, but in all programming languages. Find out what bugs, loops, flags, strings, tuples, toggles, and turtles are. Learn how to plan and design the ultimate game--and then play it to destruction as you test and debug it. With coding theory interwoven into the instructions for building each game, learning coding is made effortless and fun.