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Sketching User Experiences: Getting the Design Right and the Right Design

Sketching User Experiences: Getting the Design Right and the Right Design

  • Author: Bill Buxton
  • Publisher: Morgan Kaufmann
  • ISBN: 9780080552903
  • Category: Computers
  • Page: 448
  • View: 4730
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Sketching User Experiences approaches design and design thinking as something distinct that needs to be better understood—by both designers and the people with whom they need to work— in order to achieve success with new products and systems. So while the focus is on design, the approach is holistic. Hence, the book speaks to designers, usability specialists, the HCI community, product managers, and business executives. There is an emphasis on balancing the back-end concern with usability and engineering excellence (getting the design right) with an up-front investment in sketching and ideation (getting the right design). Overall, the objective is to build the notion of informed design: molding emerging technology into a form that serves our society and reflects its values. Grounded in both practice and scientific research, Bill Buxton’s engaging work aims to spark the imagination while encouraging the use of new techniques, breathing new life into user experience design. Covers sketching and early prototyping design methods suitable for dynamic product capabilities: cell phones that communicate with each other and other embedded systems, "smart" appliances, and things you only imagine in your dreams Thorough coverage of the design sketching method which helps easily build experience prototypes—without the effort of engineering prototypes which are difficult to abandon Reaches out to a range of designers, including user interface designers, industrial designers, software engineers, usability engineers, product managers, and others Full of case studies, examples, exercises, and projects, and access to video clips that demonstrate the principles and methods

About face

About face

Interface- und Interaction-Design ; [die Ziele und Erwartungen Ihrer User untersuchen und verstehen ; die Methode des Goal-Directed-Designs anwenden ; Produkte entwickeln, mit denen Ihre User optimal interagieren können]

  • Author: Alan Cooper,Dave Cronin,Robert Reimann
  • Publisher: Hüthig Jehle Rehm
  • ISBN: 9783826658884
  • Category:
  • Page: 541
  • View: 4090
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Mit diesem Buch lernt der Leser die praktischen und effektiven Werkzeuge kennen, die er benötigt, um eindrucksvolle und benutzerfreundliche Desktop-Applikationen, Web 2.0- oder mobile Anwendungen zu entwickeln. Dabei vermittelt der Autor Design-Grundprinzipien und führt in die Welt von Personas und Szenarien ein. Er zeigt Lesern, wie sie zielgerichtetes Design verwenden, um eine Applikation für eine Anwendung so passend wie möglich zu gestalten. Er erfährt auch, wie die Design-Entscheidungen am besten in den umfassenden Prozess einer Softwareentwicklung integriert werden können. So erlangt er unverzichtbares Wissen, um seine Anwendung mit dem bestmöglichen Design auszustatten! (Quelle: buch.ch).

The Design of Everyday Things

The Design of Everyday Things

Psychologie und Design der alltäglichen Dinge

  • Author: Norman Don
  • Publisher: Vahlen
  • ISBN: 3800648105
  • Category: Business & Economics
  • Page: 320
  • View: 953
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Apple, Audi, Braun oder Samsung machen es vor: Gutes Design ist heute eine kritische Voraussetzung für erfolgreiche Produkte. Dieser Klassiker beschreibt die fundamentalen Prinzipien, um Dinge des täglichen Gebrauchs umzuwandeln in unterhaltsame und zufriedenstellende Produkte. Don Norman fordert ein Zusammenspiel von Mensch und Technologie mit dem Ziel, dass Designer und Produktentwickler die Bedürfnisse, Fähigkeiten und Handlungsweisen der Nutzer in den Vordergrund stellen und Designs an diesen angepasst werden. The Design of Everyday Things ist eine informative und spannende Einführung für Designer, Marketer, Produktentwickler und für alle an gutem Design interessierten Menschen. Zum Autor Don Norman ist emeritierter Professor für Kognitionswissenschaften. Er lehrte an der University of California in San Diego und der Northwest University in Illinois. Mitte der Neunzigerjahre leitete Don Norman die Advanced Technology Group bei Apple. Dort prägte er den Begriff der User Experience, um über die reine Benutzbarkeit hinaus eine ganzheitliche Erfahrung der Anwender im Umgang mit Technik in den Vordergrund zu stellen. Norman ist Mitbegründer der Beratungsfirma Nielsen Norman Group und hat unter anderem Autohersteller von BMW bis Toyota beraten. „Keiner kommt an Don Norman vorbei, wenn es um Fragen zu einem Design geht, das sich am Menschen orientiert.“ Brand Eins 7/2013 „Design ist einer der wichtigsten Wettbewerbsvorteile. Dieses Buch macht Spaß zu lesen und ist von größter Bedeutung.” Tom Peters, Co-Autor von „Auf der Suche nach Spitzenleistungen“

Sprint

Sprint

Wie man in nur fünf Tagen neue Ideen testet und Probleme löst

  • Author: Jake Knapp,Braden Kowitz,John Zeratsky
  • Publisher: Redline Wirtschaft
  • ISBN: 3864149061
  • Category: Business & Economics
  • Page: 256
  • View: 2698
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Unternehmer, Gründer und Teams stehen täglich vor der Herausforderung: Womit soll man zuerst anfangen, worauf sich am meisten fokussieren? Und wie viele Diskussionen und Meetings sind nötig, bevor man ganz sicher die garantiert richtige Lösung hat? Die Folge ist, dass allzu oft das Projekt auf der Stelle tritt und man überhaupt nicht vorwärtskommt. Dafür gibt es eine geniale Lösung: Sprint. Die ist ein einzigartiger, innovativer und narrensicherer Prozess, mit dem sich die härtesten Probleme in nur fünf Tagen lösen lassen – von Montag bis Freitag. Der Entwickler Jake Knapp entwarf diesen Prozess bei und für Google, wo er seither in allen Bereichen genutzt wird. Zusammen mit John Zeratsky und Braden Kowitz hat er darüber hinaus bereits mehr als 100 Sprints in Firmen aus unterschiedlichen Bereichen durchgeführt. Der Sprint-Prozess bietet praktische Hilfe für Unternehmen aller Größen, vom kleinen Start-up bis hin zum Fortune-100-Unternehmen. Die Methode ist auch für alle anderen bewährt, die vor einem großen Problem stehen, schnell eine Idee testen oder einfach eine Möglichkeit schnell ergreifen wollen.

Sketching User Experiences

Sketching User Experiences

  • Author: Saul Greenberg,Sheelagh Carpendale,Nicolai Marquardt
  • Publisher: Elsevier
  • ISBN: 0123819598
  • Category: Computers
  • Page: 262
  • View: 9545
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In Sketching User Experiences: The Workbook, you will learn, through step-by-step instructions and exercises, various sketching methods that will let you express your design ideas about user experiences across time. Collectively, these methods will be your sketching repertoire: a toolkit where you can choose the method most appropriate for developing your ideas, which will help you cultivate a culture of experience-based design and critique in your workplace. Features standalone modules detailing methods and exercises for practitioners who want to learn and develop their sketching skills Extremely practical, with illustrated examples detailing all steps on how to do a method Excellent for individual learning, for classrooms, and for a team that wants to develop a culture of design practice Perfect complement to Buxton's Sketching User Experience or any UX text

Design-Patterns zur Unterstützung der Gestaltung von interaktiven, skalierbaren Benutzungsschnittstellen

Design-Patterns zur Unterstützung der Gestaltung von interaktiven, skalierbaren Benutzungsschnittstellen

  • Author: Fredrik Gundelsweiler
  • Publisher: Walter de Gruyter
  • ISBN: 3486717871
  • Category: Computers
  • Page: 242
  • View: 5265
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Eine große Herausforderung besteht darin, komplexe Datenbestände in ihrem Anwendungskontext zu visualisieren, zu filtern und zu interpretieren, um sie schließlich effektiv und effizient verwenden zu können. Vor diesem Problemhintergrund zeigen drei praxisbezogene Fallstudien mehrere integrale, konzeptuell-programmatische Lösungsansätze aus der interdisziplinären Perspektive der Mensch-Computer Interaktion auf.

The Fundamentals of Interactive Design

The Fundamentals of Interactive Design

  • Author: Michael Salmond,Gavin Ambrose
  • Publisher: Bloomsbury Publishing
  • ISBN: 2940447489
  • Category: Design
  • Page: 200
  • View: 4287
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This book will help you design media that engages, entertains, communicates and 'sticks' with the audience. Packed with examples of groundbreaking interactive design, this book provides a solid introduction to the principles of interactive communication and detailed case studies from world-leading industry experts. The Fundamentals of Interactive Design takes you step by step through each stage of the creative process – from inspiration to practical application of designing interfaces and interactive experiences. With a visually engaging and exciting layout this book is an invaluable overview of the state of the art and the ongoing evolution of digital design, from where it is now to where it's going in the future.

100 Dinge, die jeder Designer über Menschen wissen muss

100 Dinge, die jeder Designer über Menschen wissen muss

  • Author: Susan M. Weinschenk
  • Publisher: Pearson Deutschland GmbH
  • ISBN: 3827330998
  • Category: Benutzeroberfläche
  • Page: 228
  • View: 4687
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Mobile Usability

Mobile Usability

  • Author: Jakob Nielsen,Raluca Budiu
  • Publisher: MITP-Verlags GmbH & Co. KG
  • ISBN: 3826695712
  • Category: Computers
  • Page: 236
  • View: 4147
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Für iPhone, iPad, Android, Kindle Designs für kleine Displays optimal gestalten Texte für die mobile Nutzung verfassen und Inhalte strukturieren Einfache Navigationen für Smartphones und Tablets Die Erstellung von mobilen Websites und Apps ist ein ständiger Spagat zwischen der Bereitstellung von Inhalten und der Darstellung auf kleinen Displays. Reduzierte Inhalte, einfache Navigationsmöglichkeiten, Optimierung des Designs bei langsamen Übertragungsgeschwindigkeiten – mit diesen Herausforderungen ist jeder Entwickler konfrontiert. Wie entwirft man die besten Websites und Apps für moderne Smartphone- und Tablet-Nutzer? Der Bestseller-Autor Jakob Nielsen und seine Co-Autorin Raluca Budiu gehen dieser Frage nach und untersuchen in diesem Buch die wichtigsten Aspekte guter Mobile Usability. So erfahren Sie anhand zahlreicher Beispiele, wie Sie eine gelungene Navigation sowie passende Designs und Textinhalte für mobile Geräte entwerfen und dabei die User Experience mit Blick auf das mobile Nutzungsverhalten optimal berücksichtigen. Die dargestellten Methoden basieren auf Erkenntnissen aus internationalen Studien, die anhand zahlreicher Usability-Tests durchgeführt wurden. Dieses Buch richtet sich an Designer und Softwareentwickler, aber ebenso an Texter, Redakteure, Produktmanager und Marketing-Mitarbeiter. Sowohl Einsteiger als auch erfahrene Mobile-Usability-Veteranen erhalten wertvolle Hinweise und Tipps. Dr. Jakob Nielsen ist Mitgründer und Leiter der Nielsen Norman Group. Zudem begründete er auch die »Discount Usability Engineering«-Bewegung, die sich in erster Linie mit schnellen und effizienten Methoden zur Qualitätsverbesserung von Benutzeroberflächen beschäftigt. Das Nachrichtenmagazin U.S. News & World Report bezeichnete Nielsen als »den weltweit führenden Experten für Web Usability« und die Tageszeitung USA Today beschrieb sein Wirken gar als »The next best thing to a true time machine«. Er ist Autor zahlreicher Bestseller wie Web Usability, Eyetracking Web Usability sowie Designing Web Usability, das weltweit mehr als 250.000 Mal verkauft und in 22 Sprachen übersetzt wurde. Dr. Raluca Budiu ist User Experience Specialist bei der Nielsen Norman Group. In dieser Funktion betätigt sie sich auch als Beraterin für Großunternehmen aus verschiedensten Industriebereichen sowie Tutorin für die Sachgebiete Mobile Usability, Touchgeräte-Usability, kognitive Psychologie für Designer sowie Prinzipien der Mensch-Computer-Interaktion.

User Experience Re-Mastered

User Experience Re-Mastered

Your Guide to Getting the Right Design

  • Author: Chauncey Wilson
  • Publisher: Morgan Kaufmann
  • ISBN: 9780123751157
  • Category: Computers
  • Page: 396
  • View: 2639
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User Experience Re-Mastered: Your Guide to Getting the Right Design provides an understanding of key design and development processes aimed at enhancing the user experience of websites and web applications. The book is organized into four parts. Part 1 deals with the concept of usability, covering user needs analysis and card sorting—a tool for shaping information architecture in websites and software applications. Part 2 focuses on idea generation processes, including brainstorming; sketching; persona development; and the use of prototypes to validate and extract assumptions and requirements that exist among the product team. Part 3 presents core design principles and guidelines for website creation, along with tips and examples on how to apply these principles and guidelines. Part 4 on evaluation and analysis discusses the roles, procedures, and documents needed for an evaluation session; guidelines for planning and conducting a usability test; the analysis and interpretation of data from evaluation sessions; and user interface inspection using heuristic evaluation and other inspection methods. *A guided, hands-on tour through the process of creating the ultimate user experience – from testing, to prototyping, to design, to evaluation *Provides tried and tested material from best sellers in Morgan Kaufmann’s Series in Interactive Technologies, including leaders in the field such as Bill Buxton and Jakob Nielsen *Features never before seen material from Chauncey Wilson’s forthcoming, and highly anticipated Handbook for User Centered Design

Collaboration in Creative Design

Collaboration in Creative Design

Methods and Tools

  • Author: Panos Markopoulos,Jean-Bernard Martens,Julian Malins,Karin Coninx,Aggelos Liapis
  • Publisher: Springer
  • ISBN: 3319291556
  • Category: Computers
  • Page: 393
  • View: 9321
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This book presents a number of new methods, tools, and approaches aimed to assist researchers and designers during the early stages of the design process, focusing on the need to approach the development of new interactive products, systems and related services by closely observing the needs of potential end-users through adopting a design thinking approach. A wide range of design approaches are explored, some emphasizing on the physicality of interaction and the products designed, others exploring interactive design and the emerging user experience (UX) with a focus on the value to the end-user. Contemporary design processes and the role of software tools to support design are also discussed. The researchers draw their expertise from a wide range of fields and it is this interdisciplinary approach which provides a unique perspective resulting in a flexible collection of methods that can be applied to a wide range of design contexts. Interaction and UX designers and product design specialists will all find Collaboration in Creative Design an essential read.

Tag des Systems Engineering

Tag des Systems Engineering

Paderborn, 8. -10. November 2017

  • Author: Christian Tschirner,Rüdiger Kaffenberger,Sascha Ackva
  • Publisher: Carl Hanser Verlag GmbH Co KG
  • ISBN: 3446455469
  • Category: Technology & Engineering
  • Page: 328
  • View: 9446
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Inhaltsbeschreibung folgt

Cross-Cultural Design for IT Products and Services

Cross-Cultural Design for IT Products and Services

  • Author: Pei-Luen Patrick Rau,Tom Plocher,Yee-Yin Choong
  • Publisher: CRC Press
  • ISBN: 1439838747
  • Category: Computers
  • Page: 263
  • View: 955
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With the increase of globalization of business and industry, IT products and services are often produced and marketed across geographical cultural boundaries without adequate consideration of culture. There is a high probability that IT products and services developed in one country may not be effectively used in another country, which may hinder their market penetration, sales, and use. Based on research and practice, Cross-Cultural Design for IT Products and Services provides a resource for human factors engineers, designers, and marketing professionals who define and develop IT products and services for the global market. With its extensive review of cross-cultural theory and cross-cultural design literature, it is also a resource for those who are interested in research on cross-cultural design. The book presents an overview of the dimensions of culture that have implications for human information processing and affective response. It examines a set of user interface design guidelines grouped into five areas: language, use of color, icons and images, navigation, and information architecture. Also, it addresses physical ergonomics and anthropometry issues. The text translates theory and guidelines into a practical methodology and discusses how to integrate methods of cross-cultural design into a standard engineering process for product development. The authors review and reappraise theories, models, principles, and techniques for design of IT products and services that will be marketed globally. They provide guidelines for user interface design across North American, Asian, and other cultures. Applying the guidelines within the methodological framework provided will enhance the usability and effectiveness of the IT product or service, and contribute to greater user satisfaction, increased productivity, higher sales, and lower product support costs.

Mtiv- Process, Inspiration and Practice for the New Media Designer

Mtiv- Process, Inspiration and Practice for the New Media Designer

  • Author: Hillman Curtis
  • Publisher: Pearson Deutschland GmbH
  • ISBN: 9783827269010
  • Category:
  • Page: 235
  • View: 7887
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Entwicklung der Persönlichkeit

Entwicklung der Persönlichkeit

Psychotherapie aus der Sicht eines Therapeuten

  • Author: Carl R Rogers
  • Publisher: Klett-Cotta
  • ISBN: 360810674X
  • Category: Psychology
  • Page: 409
  • View: 7534
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»In meinen Beziehungen zu Menschen habe ich herausgefunden, daß es auf lange Sicht nicht hilft, so zu tun, als wäre ich jemand, der ich nicht bin. - Ich habe es als höchst lohnend empfunden, einen anderen Menschen akzeptieren zu können.«

Die Elemente der User Experience

Die Elemente der User Experience

Anwenderzentriertes (Web-)Design

  • Author: Jesse James Garrett
  • Publisher: N.A
  • ISBN: 9783827331168
  • Category:
  • Page: 172
  • View: 8739
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Gamestorming

Gamestorming

  • Author: Dave Gray
  • Publisher: O'Reilly Media
  • ISBN: 3868992014
  • Category: Business & Economics
  • Page: 304
  • View: 5055
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Viele erfolgreiche Unternehmen zeichnen sich durch große Innovationsfreudigkeit und Kreativität aus. Doch wie gelingt ihnen das? Wie entstehen überhaupt innovative Ideen? Wie löst man sich von alten Mustern, um wirklich Neues zu entwickeln? Gamestorming hat Antworten auf diese Fragen und beweist, dass man nicht hexen muss, um kreativ zu sein - sondern spielen! Die Autoren haben 80 Spiele zusammengetragen, mit denen Sie und Ihr Team es schaffen, Denkblockaden zu überwinden, besser zu kommunizieren und zu neuen Erkenntnissen zu gelangen. Aus dem Inhalt: Konflikte überwinden und das Engagement der Mitarbeiter steigern Zusammenarbeit und Kommunikation optimieren Das Verständnis von Kunden- und User-Experience verbessern Bessere Ideen entwickeln - und das schneller als je zuvor Meetings verkürzen und produktiver gestalten Komplexe Systeme und Dynamiken erkunden Die Wurzel eines Problems erkennen und einen Weg zur Lösung finden

Die Erlebnisgesellschaft

Die Erlebnisgesellschaft

Kultursoziologie der Gegenwart

  • Author: Gerhard Schulze
  • Publisher: Campus Verlag
  • ISBN: 3593378884
  • Category: Social Science
  • Page: 612
  • View: 370
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1992 erschien Die Erlebnisgesellschaft zum ersten Mal – und machte rasch Furore. Heute kann der Text mit Fug und Recht als moderner Klassiker der Soziologie gelten. Gerhard Schulze konstatierte einen umfassenden Wandel in unserer Gesellschaft, durch den das Leben zum Erlebnisprojekt geworden ist. Die Erlebnisorientierung ist die unmittelbarste Form der Suche nach Glück. Eine Suche, die noch längst nicht abgeschlossen ist – diese neue Art zu leben müssen wir erst lernen und die Folgen noch bewältigen. Dies gilt auch heute noch: Die Sucht nach dem Kick und nach Performance ist eher gewachsen, und damit ist Gerhard Schulzes Analyse aktueller denn je.

Rework

Rework

Business - intelligent & einfach

  • Author: Jason Fried,David Heinemeier Hansson
  • Publisher: Riemann Verlag
  • ISBN: 3641041473
  • Category: Business & Economics
  • Page: 288
  • View: 3027
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Der Gegenentwurf zum unproduktiven Unternehmensalltag Wenn ein Unternehmen erfolgreich sein will, benötigt es angeblich hoch bezahlte Direktoren, lange Meetings, ein großes Werbebudget, Fünfjahrespläne und vor allem ständiges Wachstum. So weit die Theorie. In der Praxis kommen die Software-Unternehmer Jason Fried und David Heinemeier Hansson schon seit 10 Jahren ohne all das aus – und haben Erfolg. Die Autoren repräsentieren eine zukunftsweisende Geschäftskultur, die dabei ist, die alten Konzern-Dinosaurier das Fürchten zu lehren. Smart sind die neuen Unternehmer, beweglich, unprätentiös und technisch auf der Höhe. Arbeit ist für sie kein Selbstzweck, und Lebensqualität gehört ebenso zum Business wie die unvermeidliche menschliche Unzulänglichkeit. Nüchtern und wirksam setzt sich „Rework“ von hochtrabenden Begriffen wie „Reform“ oder „Revolution“ ab. Entstanden ist eine ketzerische „Business-Bibel“, die keine Management-Phrasen herbetet, sondern Mut macht zu echter Eigenständigkeit. Zu Recht schrieb ein Rezensent: „Sie können dieses Buch ignorieren, aber auf eigene Gefahr“.

Don't make me think!

Don't make me think!

Web & Mobile Usability: Das intuitive Web

  • Author: Steve Krug
  • Publisher: MITP-Verlags GmbH & Co. KG
  • ISBN: 3958457665
  • Category: Computers
  • Page: 216
  • View: 8618
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